مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 09:422022-02-06بين الملل

پهلوی به روایت پهلوی| کسی که برای نپذیرفتن مسئولیت، بهانه آورد و از ایران رفت


محمدرضا پهلوی در روزهای پایانی حضورش در ایران به کمک طلبی از آمریکا ادامه می داد، ولی زمانی که به این نتیجه رسید که جای ماندن نیست و مصمم به رفتن شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه تاریخ خبرگزاری فارس، در روزهای پایانی حکومت پهلوی و همزمان با اوج گرفتن اعتراضات مردمی، محمدرضا با دولت های شریف امامی و ازهاری شانس خود را آزمایش می کرد و به کمک طلبی از آمریکا ادامه می داد، ولی زمانی که به این نتیجه رسید که جای ماندن نیست و مصمم به رفتن شد، دولت بختیار را تشکیل داد.

محمدرضا به عنوان آخرین امیدش برای جلوگیری از سقوط بختیار را نخست وزیر کرد شرط بختیار برای پذیرش نخست وزیری حسین فردوست از مسئولین حکومت پهلوی و نزدیک ترین افراد به محمدرضا در خصوص آخرین روزهای حکومت پهلوی و روی کار آمدن بختیار می نویسد: بختیار بازیگر ماهری بود و به اعتقاد من بهتر از 2 دولت قبلی خود را حفظ کرد؛ ولی از اول مشخص بود که یارای مقاومت در مقابل گام های کوبنده انقلاب را ندارد و چنین شد.

شرط بختیار برای قبول نخست وزیری این بود که محمدرضا برای استراحت به خارج برود و این امر سهلی بود؛ چون محمدرضا از مدت ها پیش این شرط را پذیرفته بود.

سرتیپ خاتمی، فرمانده ضداطلاعات گارد که به ملاقات من در دفتر می آمد، می گفت که محمدرضا به تدریج تمام خانواده خود را از ایران خارج کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهلوی به روایت پهلوی| کسی که برای نپذیرفتن مسئولیت، بهانه آورد و از ایران رفت

پهلوی به روایت پهلوی| کسی که برای نپذیرفتن مسئولیت، بهانه آورد و از ایران رفت